wtorek, 19 czerwca 2012

Sałatka z pomidorami, rukolą i szynką

Uwielbiam wiosnę i lato z wielu powodów. Jednym z nich jest to, że po składniki do przygotowania posiłku mogę wyskoczyć do ogródka, w którym co roku rosną prawdziwe smakowitości. Dziś naszła mnie ochota na sałatkę, która powstała z potrzeby chwili. Dobór składników był czysto przypadkowy, a efekt końcowy przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Rukola, którą mogłabym jeść kilogramami, świeże zioła (ależ kompozycja smakowa!), ostra rzodkiewka, pomidory koktajlowe oraz kilka innych składników, zachwyciły mnie swym smakiem do tego stopnia, że rano z pewnością ponowie wybiorę się po niezbędne składniki...


Składniki:
2 garście rukoli
4 duże rzodkiewki
1 łyżka marynowanych cebulek
1 łyżka zielonych oliwek
10 pomidorów koktajlowych
3 plasterki szynki drobiowej
kilka listków świeżej bazylii
kilka listków świeżego tymianku
kilka listków świeżego majeranku
oliwa z oliwek
świeżo zmielona sól morska
świeżo zmielony kolorowy pieprz


Rukolę ułożyć na talerzu. Rzodkiewki pokroić w słupki. Pomidorki przekroić na połówki. Oliwki pokroić w plasterki, szynkę pociąć w paski. Dodać cebuli oraz świeże zioła. Skropić oliwą, doprawić do smaku. Podawać zaraz po przygotowaniu. Smacznego! 





1 komentarz:

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...