wtorek, 18 września 2012

Silikonowe foremki nie tylko do muffin i jajka w papilotach

Silikonowe foremki do muffinek mogą mieć wiele zastosowań. Świetnie sprawdzają się nie tylko do wypieku słodkich czy wytrawnych babeczek, ale są również niezastąpione do panna cotty, przygotowania galaretek drobiowych, mini serniczków na zimno i gorąco lub właśnie do przygotowania pysznego śniadania z jajkiem sadzonym w roli głównej. Dziś nie wyobrażam sobie pieczenia bez foremek silikonowych. Są wielokrotnego użytku, łatwe się je czyści, mają wiele zastosowań, nie wymagają wstępnego natłuszczania. Same plusy. No jedyny minus dla tych foremek pozbawionych falbanki na brzegach, którą uwielbiam w wypiekach...
Dziś propozycja na jajka sadzone właśnie w foremkach do muffin. Zapraszam :)



Składniki:
4 jajka
2 pomidory (ja użyłam bananowe)
kilka listków bazylii
2 łyżki startego sera pecorino 
świeżo mielona sól morska
świeżo mielony pieprz ziołowy
świeżo mielona chili w płatkach




Jajka rozbijamy do foremek. Na wierzch układamy pokrojonego w plasterki pomidora i liski bazylii. Doprawiamy do smaku solą pieprzem i chili. Wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i zapiekamy 3-5 minut w zależności od tego czy wolimy ścięte czy płynne żółtko. Po wyciągnięciu posypujemy serem. Podajemy gorące. Smacznego! 

13 komentarzy:

  1. Świetny pomysł! Szybkie i pyszne danie w kilka chwil :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne są te jajka! w końcu znalazłam sposób by nie rozlewały się na wszystkie strony :)

    OdpowiedzUsuń
  3. genialne! muszę sobie sprawić sylikonowe foremki!

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spraw sobie spraw! Z pewnością będą Ci służyć do wielu celów :)

      Usuń
  4. super pomysł, silikonowe foremki już mam teraz czas na jajka:)

    OdpowiedzUsuń
  5. super pomysł! właśnie robię :D tylko nie mam świeżej bazylii, więc sypnęłam suszonej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być i suszona :) Składniki można dowolnie modyfikować. Ja też zamierzam się do różnych wariacji na temat jajek w papilotkach :) Będzie smacznie i różnorodnie.

      Usuń
  6. Wspaniale! Genialne! Brawa! :))) Szybkie i zdrowe - i o to chodzi :) Juz sobie kombinujemy, co by tam jeszcze mozna dodac - pieczarki, suszone pomidorki, podsmazone grzybki (ach... kurki...), szczypiorek. Mniam! :)
    P.S. A gdzie mozna kupic takie foremki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te z tyłu (widoczne na zdjęciu) kupiłam w Ikea - za 6 sztuk 14,90zł (według mnie drogo), te z "falbanką" były dodatkiem do gazety którą można co 2 tygodnie dostać w sklepach z prasą. Niestety były w 1 numerze więc pewnie już go nie można nigdzie dostać. Foremki silikonowe są też na Allegro - ceny przystępne i duży wybór :)

      Usuń
  7. w końcu musze sobie takie foremki sprawić:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Może chciałabyś wystawić swój przepis na jaja w foremkach w naszym konkursie z jajem? Święta już za chwilę, a mamy fajne nagrody, które przydadzą się do wielkanocnych potraw :) Zapraszamy!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaja w foremce.....genialna sprawa. Estetyczny wygląd, jeszcze lepszy smak i dietetyczne, to co najważniejsze to to, ze przyrządza się je mega szybko...
    A co do foremek silikonowych to teraz jest ich cale mnóstwo w Pepco.
    Dziękuję za pomysł.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...