środa, 17 października 2012

Czekolada na gorąco z chili i solą

W jesienne dni tego mi trzeba! Gorącej filiżanki czekoladowego, rozgrzewającego napoju. Dodatek chili dodaje czekoladzie niezłego kopa, sól wyostrza jej smak...wszystko idealnie połączone. Czego chcieć więcej? Chyba tylko dobrej książki i ciepłego koca. Jesień nabrała nowych barw...



Składniki (na 3 filiżanki):
150 ml śmietany 30 %
350 ml mleka 3,2 %
150 g gorzkiej czekolady (najlepiej 70 %)
1/4 łyżeczki gruboziarnistej soli
1/4 łyżeczki chili w płatkach (lub 1/8 łyżeczki chili w proszku)



Śmietanę i mleko wlać do rondla. Podgrzać na małym ogniu. Dodać posiekaną czekoladę i cały czas mieszać (najlepiej trzepaczką), do rozpuszczenia się czekolady. Doprawić solą. Gotować około 15 minut cały czas mieszając. Czekolada powinna się zagęścić. Gęstą czekoladę przelać do filiżanek i posypać płatkami chili. Podawać gorącą. Smacznego!

4 komentarze:

  1. świetna propozycja na takie dni jak dzisiejszy:) chętnie rozgrzeję się taką czekoladą:D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja jestem chora, więc porywam taką filiżankę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuruj się i koniecznie zrób sobie taką czekoladę ;) Szybkiego powrotu do zdrowia :)

      Usuń
  3. Pycha :) Uwielbiam!

    Zapraszam do zgłoszenia przepisu do konkursu: http://sweetandchili.wordpress.com/2013/01/29/pierwszy-konkurs-na-blogu-sweetchili-szalenstwa-podniebienia/

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...