piątek, 19 lipca 2013

Lemoniada moja najlepsza

Robiłam lemoniadę na różne sposoby. Taką gotowaną w garnku, studzoną i chłodzoną, taką z dodatkiem wyciskanego soku z cytryny, ale w każdej z nich czegoś mi brakowało. Postanowiłam, że zrobię ją w inny, prostszy sposób. Cała filozofia tego napoju polega na porządnym utłuczeniu cytryny oraz jej skórki z dodatkiem świeżej mięty i cukru. Taki syrop jest pyszny sam w sobie, a po dodaniu wody i kostek lodu uzyskamy idealny napój o słodko-kwaśnym smaku, który świetnie chłodzi w letnie upały. Na rodzinnym grillu, ta lemoniada biła rekordy popularności, znikając w takim samym tempie jak grillowane mięsa :)  Polecam! 


Składniki:
2 duże cytryny
1 limonka
4 łyżki cukru
1 litr zimnej wody mineralnej niegazowanej 
garść świeżej mięty
kostki lodu







Cytryny i limonkę wyszorować i sparzyć wrzątkiem. Zrolować po blacie, aby łatwiej było wyciskać sok. Z cytryn obciąć końcówki i ściąć całą skórkę, razem z białą gorzką częścią. Obrane skórki z 1 cytryny pozbawić białej części, a skórkę pokroić na kawałki i razem z miąższem cytryny przełożyć do wysokiego dzbanka. Limonkę pokroić na kawałki i dodać do cytryny. Do składników dodać 2 łyżki cukru, świeże listki mięty i 3-4 łyżki wody mineralnej. Ugniatać składniki za pomocą pałki, do czasu, aż powstanie gęsty syrop i wszystkie aromaty się połączą. Syrop przecedzić przez małe sitko, dokładnie wyciskając ugniecione składniki. Syrop zalać pozostałą wodą mineralną i dosłodzić 2 łyżkami cukru. Do lemoniady dodać listki mięty, 2-3 plasterki cytryny i limonki oraz kostki lodu. Przed podaniem schłodzić w lodówce. Smacznego!

Rady: Cukru należy dodać tyle, aby smak kwaśny równoważył się ze słodkim.
Ważne jest dokładne usunięcie białych części pod skórką, dzięki temu lemoniada nie będzie miała gorzkiego posmaku.

 

10 komentarzy:

  1. Ja zawsze tłukę cukier z cytryną, limonką i duuużą ilością mięty, aż cukier utonie w sokach.:) Dodaję lód i zalewam wodą gazowaną! I jest pysznie, ale może też spróbuję zetrzeć skórkę następnym razem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ja nie ścieram skórki na tarce, tylko pozbawiam ją białej części, kroję na mniejsze kawałki i ugniatam z całością :) Wolę użyć wody niegazowanej, bo od gazowanej mam problemy z gardłem ;)

      Usuń
  2. pycha:) najlepsze na upały:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dosskonała na letnie orzeźwielenie! U mnie również lemoniada, ale z zieloną herbatą. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. super na upały ;-)

    http://sierotkamarysiawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Wypróbuję patent z tłuczeniem ;-) dziękuję!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...