sobota, 20 lipca 2013

Placuszki z cukinii z chili i tymiankiem

Mam wrażenie, że cukinia jest wciąż warzywem niedocenionym. Najczęściej dodaje się ją do lecza, czy różnego typu potrawek. A doprawiona kilkoma magicznymi przyprawami, może być pysznym warzywem, odgrywającym główną rolę w potrawie. Dziś propozycja na moje lubione placki z cukinii. Pikantne dzięki chili i czosnkowi, aromatyczne dzięki tymiankowi. Zestawienie wprost idealne. 


Składniki:
2 średnie cukinie
1 jajko
5-6 łyżek mąki
sól morska świeżo zmielona
czarny pieprz świeżo zmielony
2 ząbki czosnku
1 łyżeczka świeżo zmielonych płatków chili
1 łyżka posiekanego świeżego tymianku 
olej (do smażenia) 
Dodatkowo:
sos czosnkowo-koperkowy (przepis tutaj



Cukinie zetrzeć na tarce na dużych oczkach. Posolić i odstawić na 10 minut. Dokładnie odcisnąć cukinię z soku. Dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, chili, jajko, mąkę, pieprz i tymianek. Wymieszać do połączenia się składników. Na dobrze rozgrzanym oleju smażyć placuszki z obu stron na rumiano. Podawać z sosem czosnkowo-koperkowym.

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam placuszki z cukinii! Pysznie sprawdza się dodatek sosu tzatziki :-))

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię takie placuszki:) mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialne są te placuszki, niedawno robiłam pierwszy raz i jestem nimi zauroczona :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubimy i często robimy cukiniowe, ale takich przypraw jeszcze nie próbowaliśmy do nich:-) fajne:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. apetyczne:) uwielbiam takie placuszki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, zjadałabym takie placuszki !!! :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...