niedziela, 15 marca 2015

Frytki z batatów

Z batatami (patatami) czyli słodkimi ziemniakami miała styczność po raz pierwszy. Choć już dawno chciałam je wypróbować, niestety ciężko było je dostać. Wreszcie udało mi się zakupić kilka dorodnych sztuk i postanowiłam zrobić z nich coś pysznego. Padło na frytki. Ale nie takie tradycyjne, smażone w głębokim tłuszczu, a pieczone w piekarniku. Podobnie przygotowuję też tradycyjne frytki (pokrojone z reguły na ósemki). Powiem szczerze, że bataty mnie zauroczyły. Delikatnie słodki, kremowy miąższ i aromat, który unosi się w domu po wyciągnięciu ich z piekarnika sprawiają, że ma się ochotę sięgnąć po nie kolejny raz. I z pewnością tak się stanie...:) 




Składniki:
700 g batatów
2 łyżki oleju rzepakowego
sól gruboziarnista (do smaku)
1/2 łyżeczki słodkiej papryki

Bataty dobrze wyszorować pod bieżącą wodą. Dokładnie osuszyć. Pokroić na długie frytki lub na ósemki (jeśli bataty są mniejsze). Polać olejem, posypać solą i papryką, Przełożyć na blachę do pieczenia i równomiernie rozłożyć. Wstawić do nagrzanego do 190 stopni piekarnika i piec przez ok. 30 minut, do miękkości. Podawać od razu po przygotowaniu posypane gruboziarnistą solą. Smacznego!

Rady: Przed pieczeniem bataty można obrać ze skórki. Jednak pieczone razem z nią zachowują swój kształt. 


2 komentarze:

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...