czwartek, 28 września 2017

Sałatka z brokułem, słonecznikiem i sosem czosnkowym

Takie sałatki mogłabym jeść na okrągło :) Pożywne, bogate w witaminy, bajecznie kolorowe i bardzo smaczne. Sałatka z brokułem i ziarnami słonecznika idealnie sprawdzi się na kolacje lub przekąskę w ciągu dnia. Pikantny sos czosnkowy na bazie jogurtu z dodatkiem koperku świetnie podkręca smak i dodaje składnikom wyrazistości. Zajadajcie na zdrowie :)  


Składniki (na 2 porcje): 
1 średni brokuł 
4 jajka na twardo
12 żółtych pomidorków koktajlowych (u mnie paprykowe)
3 łyżki ziaren słonecznika 
Sos czosnkowy:
3 łyżki gęstego jogurtu naturalnego 
2 łyżeczki majonezu (może być light)
1 duży ząbek czosnku
2 łyżki posiekanego koperku
sól (do smaku)
świeżo zmielony czarny pieprz (do smaku)



Brokuła ugotować na półtwardo w wodzie z dodatkiem soli i łyżeczki cukru. Ugotowanego brokuła przelać na sicie zimną wodą. Słonecznik uprażyć na suchej patelni. Składniki sosu połączyć. Na talerzu ułożyć różyczki brokuła, jajka na twardo pokrojone na ćwiartki i przekrojone na połówki pomidorki. Całość polać sosem i posypać uprażonym słonecznikiem. Smacznego! 

1 komentarz:

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...